Başkanımız Sayın Hasan Hüseyin Bayram, 2021 yılını değerlendirdi

Başkanımız Sayın Hasan Hüseyin Bayram, 2021 yılını değerlendirdi.

Başkanımız Hasan Hüseyin Bayram, bu zor dönemde sanayicilere gösterdikleri özveri adına teşekkür ederken, 2022'den çok umutlu olduklarını kaydetti.

 ‘MARKALAŞMA VE YEŞİL ÜRETİME DİKKAT'

Başkanımız Hasan Hüseyin Bayram, ev tekstilinin 2021 yılında geldiği noktayı değerlendirdi. Artan girdi maliyetlerine rağmen ev tekstili sektör temsilcilerinin ihracat rotasından şaşmadığını söyleyen Başkanımız, "2021 yılında yaşadığımız dövizdeki dalgalanma, tüm sektörlerde sıkıntı yaşanmasına sebep oldu. Zira aşırı hareketlilik, her zaman öngörülemez bir tabloyu işaret eder. Ev tekstili sektörümüzün büyük kısmını oluşturan ve yaptığı yüksek katma değerli üretimle, ülke ekonomimizin büyümesine olumlu anlamda çok büyük destek veren ihracatçı için, üretim maliyetlerini iyi hesaplamak ve öngörülebilir ortamda yatırımlarını planlayabiliyor olabilmek çok önemli. Döviz kurlarında istikrarsızlık, yatırım ve planlama iklimini tehdit ederken, hammadde fiyatlarını da sürekli yükselterek girdi maliyetimizi artırdı. Ancak her zaman olduğu gibi, sanayicimizin özverili çalışmasına şahit olduk. Dünyada seyreden olumsuz iklime rağmen ihracatçımızın önemli katkılarıyla, büyüme ve ihracat rakamlarımızı her geçen gün artırarak yeni rekorlar kırdık. Özellikle katma değerli üretim dendiğinde ilk akla gelen ev tekstili alanında dünyadaki önemli aktörlerden biriyiz. Ülke ortalamasının üzerindeki kilogram başı ihracat değerimizle, sürdürülebilir ekonomimize sunduğumuz katkıyı artırıyoruz burada küresel anlamdaki rekabet gücümüzün kırılmamasını istiyorsak eğilmemiz gereken iki konu var; markalaşma ve yeşil üretim” dedi.

‘FUAR İLE İHRACATIN GELECEĞİNE IŞIK TUTACACAĞIZ'

Yola yeni partnerleri KFA Fuarcılık ile devam edecekleri HOMETEX Ev Tekstili ve Aksesuarları Fuarı' nın 2022'ye damga vuracağını söyleyen Başkanımız şunları kaydetti: "Ekonomimizin en önemli bileşenlerinden biri olan ihracat; sürdürülebilir kalkınmamızı desteklerken aynı zamanda ülkemizin dünyaya tanıtımında da önemli bir rol üstleniyor. Bu tanıtımı markalaşma yoluyla destekleyebilirsek, önümüzün çok daha açık olacağı aşikar. Özellikle ev tekstilinde dünyadaki lider konumumuzu korumak, hatta en kritik aktör olmamızı sağlamak için atılacak stratejik adımları iyi okumamız gerekiyor. Tüm dünyada çalan yeşil dönüşüm çanlarını duyuyor, ihracat yaptığımız ve en önemli ticari ortağımız olan AB ülkelerinin standartlarında üretim yapabiliyor olmamız çok önemli. 2022 yılında belirleyici rol üstlenen, yüksek katma değerli üretim yaparak ihracat oranlarında yakaladığı başarıyı ülke ekonomisine direkt olarak olumlu yansımasını sağlayan sektörlere verilen desteklerin artması, üretici dostu politikaların çeşitlenmesiyle sektörümüzde yaşayacağımız şahlanmayı tüm ülke ekonomisine yayarak yüzleri güldürebiliriz. Aynı azim ve kararlılıkla çalışacağımızı biliyor, 17-21 Mayıs 2022'de İstanbul Fuar Merkezi'nde KFA Fuarcılık organizasyonunda gerçekleştireceğimiz HOMETEX Ev Tekstili ve Aksesuarları Fuarı ile 2022'ye damga vuracağımıza inanıyoruz. Sektör temsilcilerimize açılacak yeni kapıların ardından bizleri çok daha parlak bir geleceğin beklediğini şimdiden görebiliyoruz.”

 

 

Kaynak: Milliyet Gazetesi 



PAYLAŞ