Derneğimiz tarafından düzenlenen ‘E-Ticarette
Fırsatlar' semineri, Zoom uygulaması üzerinden online olarak yoğun bir ilgi ile
gerçekleştirildi.
İstanbul Ticaret Üniversitesi'nden Dr. Öğr. Üyesi
Evrim İldem Develi'nin panelist olarak yer aldığı seminer'de, küresel ve
Türkiye e-ticaret pazarını anlatıldı.
Ayrıca ev tekstili sektörünün e-ticaretteki payı,
e-ticarette başarılı olmak için yapılması gerekenler, e-ticarette ziyaretçi
trafiğinin artırılması ve e-ticarette tedarik zinciri yönetiminin nasıl
yapılması gerektiği konularında bilgilendirmeler yaparak katılımcıların
sorularını yanıtladı.
‘TÜKETİCİYİ
OYUNUN İÇİNE KATMALISINIZ'
E-ticarette verim alabilmek için markanın web
sitesini ve sosyal medyasını etkili kullanmasının çok önemli olduğunu
vurgulayan Dr. Öğr. Üyesi Evrim İldem Develi, "Sosyal medyayı doğru amaçlarla kullanmamız gerek. Amacımız neyse bu yönde
paylaşımlar yaparak, akılda kalıcılığı sağlayarak süreci yönetmek gerekir. Her
takipçi, müşteri olmak zorunda değil. Bu yüzden tüketiciyi de oyunun içine
katarak müşteri kategorisine almamız gerekiyor. Sosyal medya mecraları, satışa
giden yolda ucuz bir yöntem. Bütçe olarak daha verimli ve etkin
kullanılabilecek bir alan. Ayrıca e-ticaret sitelerinden satış yapıyorsak,
buralardaki kullanıcıların yorumları, deneyimleri de tüketiciyi satışa
yönlendirebilir. Bu bakımdan bu mecraların kontrol edilmesi, eş zamanlı
bildirimler yapılması çok önemli. Tüm yorumlar mükemmel olmak zorunda değil.
Burada yapmanız gereken, müşteri ilişkilerini doğru yönetebilmek” diye
konuştu.
‘SWOT
ANALİZİYLE FOTOĞRAF ÇEKİN'
E-ticarette marka sadakatinin sürekli olmasını
sağlayabilmek için de yapılması gerekenleri de anlatan Develi, "İstek ve beklentisi karşılanmadığında tek
bir tıkla rakibe kaçan müşterilerle karşılaşmamak için yapılması gerekenlerden
ilki, Swot (Durum) Analizi. İşletmeler bu analiz türünü kendi içlerinde belirli
periyotlarda kullanmalılar. Bu analizi gerçekleştirmezsek ilerlemek güç. Bir
fotoğraf çekmek gerekir. Yani ‘Ben kimim, işletmem ne yapıyor, benim artılarım
neler, eksilerim neler' sorularına cevap bulmak lazım. Aslında eksiyi eksi
olarak düşünmemek gerek. Burada iyileştirmeye açık olan yön olarak algılamak
daha verimli olmamıza yardımcı olacaktır. Analizin içerisinde yer alan
fırsatlar ve tehditlere olan bakış açısı çok değişken. Doğru noktadan
yaklaşabilmek hakikaten çok önemli. Bir de buna ek olarak rekabet analizi
yapmalıyız. Burada yer alan ‘Rakip kim?' sorusunun cevabı bize e-ticarete
girmeden işin mutfağı hakkında bilgi sunacaktır” dedi.
Seminerimizin son bölümünde ise, katılımcılarımızdan
gelen sorular, panelist Sayın Dr. Öğr. Üyesi Evrim İldem Develi tarafından
yanıtlandı.
Düzenlemiş olduğumuz seminerimizi dilerseniz
aşağıdaki Youtube linki vasıtasıyla izleyebilirsiniz.